E-TİCARET SİTE TRAFİĞİ NASIL ARTIRILIR?
E-TİCARET SİTE TRAFİĞİ NASIL ARTIRILIR?

E-ticaret sitenize gelen trafik yalnızca arama motorundaki aramalardan yani organik sonuçlardan oluşmaz.  Sitenize başka kanallar yoluyla ziyaretçi çekebilmeniz mümkün ve böylelikle de daha fazla satış yaparak gelirinizi artırabilirsiniz. İşte e- ticaret sitenize tüketici çekmenizi kolaylaştıracak yollardan bazıları;

Yaratıcı Reklamlar Hazırlayın 

Google Adwords ve sosyal medya da yayımlayacağınız  reklamlar, blog yazıları ve gönderiler potansiyel müşterilerinizi e-ticaret sitenize yönlendirmenin en önemli adımlarından birini oluşturuyor. Bu açıdan dikkat çekici ve iyi tasarlanmış gönderiler sizi rakipleriniz karşısında öne çıkarabilir. Üstelik biraz araştırma yaparak yaratıcı fikirler edinmeniz mümkün. Eğer bu işlemler için vaktiniz yoksa profesyonel  destek almayı ya da müşterilerinizi kaybetmeyi düşünebilirsiniz. 

Tanıtım Videoları Çekin

Günümüzde tanıtım videoları çekmek araştırmaya pek vakti olmayan müşterileriniz için en etkili yöntemdir. 2 dakikalık bir tanıtım videosu ile müşterileri e-ticaret sitenize yönlendirebilir ve ürününüzü almaya ikna edebilirsiniz. Bilgilendirici ve eğlendirici videolar çekerek marka bilinirliğinizi ve müşteri sadakatini artırırken aynı zamanda videoya ekleyeceğiniz yönlendirme bağlantısı ile de e-ticaret sitenizdeki ziyaretçi artışını kısa zamanda fark edeceksiniz. 

Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin 

Araştırmalar ile kanıtlıyor ki web sitelerine gelen trafiğin %60'dan fazlası mobil cihazlar üzerinden aktarılıyor. Bu da bize gösteriyor ki mobil cihaz kullanan büyük bir kitleye sahibiz. Ancak siteler mobil cihazlarda ve bilgisayarlarda aynı tasarıma sahip olmadığı gibi aynı hız ile de yüklenmiyor. Eğer siteniz mobil uyumlu bir tasarıma sahip değil ve mobil cihazlarda geç yükleniyor ise  muhtemelen müşterileriniz diğer satıcılara yönelecektir. Sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için google servislerinden yararlanabilir ya da spider web vb. platformlardan profesyonel destek alabilirsiniz.

Blog İçeriği Hazırlayın 

Organik aramalarda öne çıkmanızı sağlayacak en önemli etkenlerden bir tanesi de sitenizde blog yazıyor olmanız yani içerik üretmenizdir. SEO uyumlu yazılarınız sizi arama motorlarında üst sıraya taşıyarak daha iyi sonuçlar ve daha çok ziyaretçi almanızı sağlar. Bunun yanı sıra yazılarınızı sosyal medyada paylaşabilir ve sitenize ziyaretçi de çekebilirsiniz. En önemli nokta ise sürekli içerik üreten sitelerin google tarafından daha hızlı algılanması ve sizi üst sıralara taşımasıdır. İnternet'teki kullanıcıların büyük çoğunluğu google da 2. sayfalara bakmamaktadır. Dolayısıyla ilk sayfada ve hatta ilk sıralarda olmanız satışlarınızı doğal olarak etkilemektedir. 

Siteniz İçin SEO Çalışması Yapın 

Web site verilerinizi güncel tutmanız, sürekli yaratıcı görseller ve içerikler üretmeniz ve bunların yanı sıra anahtar kelimeleri özenle seçmeniz SEO yapmanın ilk adımlarıdır. Bunların dışında arama motoru odaklı başlıklar ve etiketler kullanmak , kısa ve öz bilgiler vermek bir diğer önemli adımdır. Daha detaylı bilgi için SEO Nasıl Yapılır yazımızı okuyabilirsiniz.

Konuk Yazarlık Yapın 

Blog yazma yeteneğinize güveniyorsanız kendiniz ya da bunun için vaktiniz yoksa bir başkasına yazdırarak müşteri segmentinize uygun çok ziyaretçi alan blog sitelerinde ürününüzü tanıtabilir, veya deneyimlerinizi aktarabilirsiniz. Yazılarınıza ekleyeceğiniz e-ticaret sitenizin linki ile de site trafiğinizi artırabilirsiniz. 

Web Site Trafiğiniz Yüksek Ancak Satış Yapamıyorsanız

Bu vb. durumların en önemli sebebi müşteriyi bir şekilde siteye çekmeniz fakat müşteriye ürünü alması için güven vermemiş olmanızdır. Bu durumda yapmanız gereken en önemli şey ürünlerinize detaylı açıklamalar eklemektir. Müşteriniz tam olarak aradığı ürünü sattığınızı hissetmelidir. Bunun yanı sıra profesyonel kaliteli ürün fotoğraflarınız en az ürünü satış fiyatınız kadar önemlidir. Ürünü öne çıkaracak fotoğraflar çekin.  Daha sonra sitenizin mobil uyumluluğunu tekrar gözden geçirin. Güvenilir bir ödeme yöntemini kullandığınızda ve SSL sertifikasına sahip olduğunuza dikkat edin. Son olarak detaylı bir pazar araştırması yaparak rekabetçi bir fiyat ortaya koyduğunuzdan emin olun.