Sitenizi iki kelime ile tanımlamanız gerekseydi hangi kelimeleri kullanırdınız? Bu sorunun cevabı çoğunlukla web siteniz için anahtar kelimeleri oluştursa da istisnalar vardır. Örneğin Fotoğrafçılık ile ilğili bir siteniz varsa Fotoğraf Notları gibi bir anahtar kelime kullanmayı düşünebilirsiniz. Peki google'a bu kelimeyi yazdığınızda siteniz arama ekranında çıkıyor mu? Tamda bu noktada size yardımcı olacak uygulama ise Google Adwords'dür. Google anahtar kelime planlayıcı ile hangi anahtar kelimeleri hedef almanız gerektiğini daha iyi anlayacaksınız. Bu hizmete erişmek için ilk yapmanız gereken şey ise Google Adwords hesabı oluşturmaktır. Üye olduktan sonra belirlediğiniz kelimeleri yazarak fikir al butonuna tıklayarak anahtar kelime tavsiyeleri ve aranma sayılarına ulaşabilirsiniz.
Doğru domain seçimi ilk düşünmeniz gereken noktalardan biridir çünkü anahtar kelimeniz ile eşleşen domain adınız, ilk sıraya çıkmanızda size avantaj katacaktır. En kısa ve sizi en iyi anlatan söz öbeğini domain yani alan adınız olarak seçmelisiniz.
Yazılarınızda attığınız başlıklar hedef kitleniz ile eşleşmeli ve mümkün olduğunca dar bir alanı kapsamalıdır. Yani kullanıcılara aslında tam olarak ne arıyorlarsa o bilgiyi verecek başlıklar kullanın. Bunun yanısıra sayfanızda yalnızca 1 adet Header1 etiketi olmalı ve oraya yazacağınız kelimeleri de özenle seçmelisiniz. Bu H1 etiketiniz sayfanızın başlığı ve domain adınız ile ne kadar uyumlu olursa o kadar üst sıralarda çıkarsınız. Ek olarak H2 veya H3 şeklinde kullandığınız alt başlıklar arttıkça sitenizin değerinin de artacağını unutmayın. Bunların dışında dikkat etmeniz gereken nokta ise H1,H2,H3 şeklinde sıralı olarak gitmeniz ve sıra atlamamanız gerektiğidir.
Anahtar kelimeler açısından uyumu, özgün olması ve kaliteli bir plana sahip yazılar google tarafından daha çabuk fark edilir. Özellikle ilk paragrafta kullanacağınız kelimelerdeki anahtar kelime yoğunluğu yazınızın değerini artıracaktır.
Sitenizi mobil uyumlu hale getirmişseniz bir sonraki odaklanmanız gereken nokta sitenizin performansıdır. Siteniz ne kadar hızlı yüklenirse google sizi o kadar öne çıkaracaktır. Çünkü google siteleri taramak için belirli bir zaman verir. Eğer bu süre içerisinde siteniz yüklenmemiş olursa google sizi geri sıralara doğru itecektir. Google Page Speed sayfasından sizde sitenizin hızını ölçebilirsiniz.
Google her sitede mobil uyumluluk arıyor. Eğer bu konuda eksiğiniz varsa Google Mobile Friendly aracını kullanabilirsiniz. Bu araç sayesinde yapmanız gereken düzenlemeleri öğrenebilirsiniz. Ayrıca Google search console kullanarak da ileride ortaya çıkacak hatalardan haberdar olabilirsiniz.
Bu maddeleri kontrol etmek için search console'da oturum açmanız gerekmektedir. Bu araç sayesinde linkler, arama trafiği, google index, site haritaları vb. konuları kolaylıkla takip edebilirsiniz.
Diğer sitelerin sizin sitenize link vermesi anlamına gelen Backlink Seo optimizasyonu açısından oldukça önemlidir. Google Search Console yardımı ile hangi sayfaların sizin sitenize link verdiğini de görebilirsiniz. Backlink aldığınız domain sayınız arttıkça sitenizin değeri de artacaktır.
Yukarıdaki adımları tamamladıysanız artık yapmanız gereken şey sonuçlarınızı analiz etmektir. SEO Tool vb aramalar yaparak bir çok araca ulaşabilirsiniz. İyi sitelerin bir çoğu paralı olduğu için bu aşamada para harcamanız gerekmektedir. Seo tool sayesinde daha iyi optimize edilebilir sonuçlar alacak ve daha etkili analizler yapabileceksiniz.