Instagram 5 ekim 2010 tarihinde Kevin Systom ve Mike Krieger tarafından IOS üzerinden kullanıcılara sunulmuş bir sosyal medya uygulamasıdır. Instagramı diğer uygulamalardan farklı kılan şey ise fotoğraf filtrelerini ilk defa kullanmış uygulama olmasıydı. Olduğundan daha güzel duran fotoğraflar insanların ilgisini kısa sürede çekti ve uygulama hızla yayıldı. Öte yandan Instagramı farklı kılan bir diğer özellik ise eş zamanlı gönderi paylaşabilme özelliğiydi. Kullanıcılar Instagram gönderilerini diğer sosyal medya hesaplarında da kolayca paylaşabiliyordu. Bunun yanı sıra hashtag kullanımı ile takipçiniz olmayan kişilere de ulaşmanızı sağlıyor. Kurulduktan çok kısa bir süre sonra Ocak 2011'de en iyi uygulama seçilen Instagram, ilerleyen yıllarda Facebook tarafından rekor bir tutarla 1 milyar dolara satın alındı. Şu anda aktif kullanıcı sayısı 1.5 milyarın üzerinde olan uygulama sosyal medya pazarlama ve e-ticaret konularında en önemli silahlardan biri haline gelmiş bulunmaktadır.
Instagramın gelişim süreciyle birlikte işletmeler Instagram hesabı açmaya yöneldi. 2013 yılından bu yana küçük işletmeler, Butikler, Hediyelik eşya dükkanları, Kuaförler ve Kurumsal firmalar başta olmak üzere hemen hemen bütün işletmeler Instagram pazarlamaya yöneldi. Bunun en önemli sebebi ise görsel pazarlamanın potansiyel müşteriler üzerinde olan etkisiydi. Bu sayede Instagramda reklam verebilir, Instagram algoritması sayesinde ürününüzün hedef kitlenize tanıtımını yapabilirsiniz.
Instagramın aktif kullanıcı sayısı göz önüne alındığında Instagram satış hacmi ve pazarlama potansiyeli göz ardı edilemeyecek bir gerçektir. Örneğin sponsorlu reklamlar ile müşterilerinize kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Bu yöntem radyo da veya yerel kanallarda reklam vermekten daha etkili ve oldukça bütçe dostudur. Diğer yandan ürün etiketleme özelliği ile insanları o ürünü satın almaya teşvik edebilir veya e-ticaret sitenize yönlendirebilirsiniz. Instagramın bir diğer özelliği ise size bir şirket sayfası oluşturma fırsatı sunmasıdır bu sayede kullanıcılarınızdan istatistikler alabilir satış ve pazarlama stratejilerinize yön verebilirsiniz.
Instagram markanızı görsel olarak kullanıcılara sunmanızı sağlar. Bu sayede onların ilgisini çekebilir sizin mağazanıza yönlenmesini sağlayabilirsiniz. Öte yandan sürekli olarak Takipçi - Logo etkileşimi sağlayarak işletmenize kurumsal bir hava katabilir, güvenilirliğinizi artırabilirsiniz. Unutmayın ki takipçi sayınız fotoğraflarınızın kalitesine ve içeriğine doğru orantılı olarak artmaktadır. Her takipçi potansiyel bir müşteri olduğundan takipçi sayınız ve kârlılık oranınız doğru orantılıdır. O yüzden kaliteli içerik üretmeli ve onları görsel olarak etkilemelisiniz.
Unutmayın her takipçi sizin bir müşterinizdir o yüzden gelen mesajlara geç cevap vermeniz , mail atmalarını istemeniz ya da telefonla arayın vb. bahaneler sunmanız sizin imajınızı zedeleyecektir. Müşteriler sizin her an ulaşılabilir olmanızı ve, soruları cevaplamaya hazır olduğunuzu bilmek ister. Yorumlara kısa sürede dönüş yapmanız, ve mesajlara cevap vermeniz müşterilerin size güvenebilmesi için ilk adım olacaktır. Takipçilerinize olabildiğince hızlı dönüş yapın ve ilgili cevaplar verin. Bunların yanı sıra Instagram profilinize tanıtım ve kısa açıklama, varsa iş yeri adresiniz ve internet sitenizi yazmak sizin güvenilirliğini artıracak ve doğru müşteriye ulaşmanızı sağlayacaktır. Profil fotoğrafı olarak logonuzu kullanmayabilir ya da işletmenizi anlatacak başka görseller seçebilirsiniz. Gönderileriniz de ise logo kullanımı oldukça önemlidir, bu yüzden bir gönderi taslağı oluşturup logonuzu oraya sabitleyebilir bütün gönderilerinizi bu formatta paylaşabilirsiniz. Bu yöntem hem size zaman kazandıracak hemde takipçileriniz için bir görsel şölen sunacaktır. Diğer yandan, sadece ürün fotoğrafı koymayın, bunun yerine özel günlerde gönderiler hazırlayabilir veya çalışanlarınızın fotoğrafını paylaşabilirsiniz. Bu çalışan memnuniyetini artırmakla birlikte firmanızın samimiyetini ortaya çıkaracaktır. Ek olarak her ürünü paylaşmak da iyi sonuçlar vermeyebilir bunun yerine özel ürünlerinizi paylaşmalı, takipçilerinizde merak uyandırmalısınız. Ziyaretçi sayısına göre stratejilerimizi değiştirmeli ve hashtag kullanımına da özen göstermelisiniz. Bu sayede müşteri sayınızı artırabilir ve daha iyi bir hizmet verebilirsiniz.
Instagram çekilişleri firmanızın reklamını yapabilmek için en etkili ve en ucuz yöntemdir diyebiliriz. çekilişler sayesinde firmanızın adını, logosunu ve ürününüzü milyonlarca kullanıcıya duyurabilir, onların şirketinizin Instagram hesabı ile etkileşimini sağlayabilirsiniz. Elbette her konuda olduğu gibi bu konu içinde dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır.Bunlar ise şu şekildedir;