.com Enflasyonu Nedir?
2000'li yılların gelmesi ile birlikte dünya tam anlamıyla bir kırılma noktasına girdi ve internet devrimi ile karşı karşıya kaldı. Nitekim internet ticari dünyayı da derinden etkilemeyi başardı. Yeni bir yaşam modeli olarak her şey elektronik kodlara indirgenmiş durumda. Evimizde otururken veya arabamızla seyahat ederken bir çok işimizi halledebiliyoruz. Bir diğer yanda ise bugüne kadar işini internete taşımış işletmelerin yalnızca %4'ü bu alanda başarılı olabildi. İktisattaki kural ise bu oranı destekler nitelikte. Bir işe ne kadar kolay girilebilirse o kadar kolay batılabilir. İşletmeler günümüzde satış sonrası hizmet vb. birimler gibi yapılar kurarak iş modellerine bir yenilik katmaya çalışıyor. Tıpkı bunun gibi Online ticaretinizde de sizi farklı kılacak yeni şeyler planlamalısınız.
Inovasyona Nereden Başlanmalı
- Müşteriye sunacağımız farklı mesaj ne?
- Kime satış yapmak istiyoruz?(Odaklanma ve Kişiselleştirme)
- Müşteriye ne satmaya çalışıyorsun?
- Kaç paraya satıyorsun? (Fiyat stratejik bir meseledir.)
- Müşteri sana neden inansın?
- Müşterinin ne işine yarayacak?
- Yapılmayana odaklanın.
İnovasyon sürecinize bu soruları yanıtlayarak başlamanız ve kendinize has ürünler ile pazara çıkmanız gerekmektedir.
Rekabet Etmenin Yolları
- Müşterinizin ihtiyacını belirleyin(Fayda veya Prestij)
- Ürün ya da hizmette gizem yaratın.
- Müşterinizi şaşırtın(Reklam stratejisi ile bunu yapabilirsiniz).
- Markanız hakkında dedikodu yaratın.
- Butik işler yapın.
- Çevrenizi güçlü tutun.
- Alanınızda uzmanlaşın.
- Agresif değişime odaklanın.
- Bütün müşterilerin peşinden gitmeyin.
Ticaretin Geleceği
- Sahip olduğunuz imkanları unutun stratejilerinize odaklanın
- Ürünün müşterinin ofisinde tasarlanacağını unutmayın.
- Müşterileriniz ile beyin fırtınası yaparak sürekli fikirlerini sorun.
- Müşterilerinizde yüksek beklentiler oluşturun.