spiderwebtr

İŞLETMENİZİ GLOBAL HALE GETİRİN!

Başlamadan önce Sorun

  • Ürünüm hedeflenen ülkede beklenen performansı gösterecek mi?
  • Hedeflediğim ülkede benzer ürünler var mı?
  • O ülkede rahat hissedecek miyim?
  • Ticaret altyapısı koşulları uygun mu?

Küreselleşme 

Küçük işletmeler ve açık ekonomiler için oldukça önemli bir kavram olan küreselleşme, lojistik, haberleşme ve internetin gelişmesiyle birlikte daha da önem kazandı. Yeni Zelandadaki mevcut işletmelerin %96'sı 20 veya daha  az çalışana sahip. Böyle bir atmosferde ürünlerini yurt dışına satmak oldukça büyük bir rekabet ortamından dışarıya çıkabilmek anlamına da geliyor. Bu durum Türkiye ve Avrupa için de pek farklı değil. Örneğin Avrupa'daki küçük işletmelerin oranı  %89,8 ve mevcut işletmelerin %88,3'ü ürünlerini ülke dışına ihraç ediyor. Türkiye için ise %76,7 oranındaki istihdam küçük işletmeler tarafından yapılıyor. Yurt dışına gönderilen ürünlerin ise  yalnızca %10'u küçük işletmeler tarafından sağlanıyor. Avrupa Birliği ülkeleri ve diğer ülkeler ile karşılaştırıldığında bu oranın oldukça düşük olduğunu söyleyebiliriz. Araştırmalara göre  küçük işletmeler risk almayı sevmiyor. Bu durum işlerini yurt dışına taşımak için yüzleşmeleri gereken büyük bir engel. 

İletişim Ağı 

Hiç bir işletme bir ada değildir o yüzden çevresel faktörlerden sıklıkla etkileniriz. Yapmamız gereken ilk şey geniş bir iletişim ağına sahip olmaktır. Tanıdığınız herkese işinizi anlatmalı ve onlardan tavsiyeler istemelisiniz. Bu sayede hem daha kaliteli hizmet için yapmanız gerekenleri öğrenir hem de işletmeniz için fayda sağlayacak insanlarla tanışmayı sağlayabilirsiniz. 

Yenilikler Arayın 

Yenilikçi bir anlayışla işletmenizi yönetmek dikkatleri üzerinize  toplamak için iyi bir yöntemdir.  Elbetteki yeni bir şey keşfetmenize gerek de yoktur çünkü insanlık tarihi boyunca insanlar önceki birikimlerine ufak adımlar ekleyerek hayatına devam etmiştir. Bu açıdan bakıldığında insanlığın  bir kopyayı geliştirerek bu günlere geldiğini söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra bir çok faydası ise şu şekildedir;

  • Riski paylaştırırsınız.
  • Yeni pazar ve teknolojilere erişirsiniz.
  • Ticaret hızınız artar.
  • İletişim ağınız hızla genişler. 
  • Birikimli yenilik ve radical yenilik arasındaki farkı öğrenirsiniz. 

Prosedürleri Araştırın

İşletme Yasaları ve Denetlemeler

Usul ve esasları önceden bilmeli beyan ve yatırımlarınızı ona göre yapmalısınız. 

Bankacılık

Komisyon oranları ve faiz konusu işletmenizin kârlılığı açısından önem arz etmektedir. 

Vergilendirme ve Maliyet

Ödeyeceğiniz vergi oranlarını ve maliyetlerinizi önceden araştırın. işletmenizi kurmadan önce en az 1 yıllık gerçekçi bir finansal tablo hazırlayın ve yatırımınızı buna göre şekillendirin. 

Kültürel Farklılıkları Araştırın

Fitness salonu açmak Amerikada çok rağbet görebilir ama aynı başarıyı orta doğuda gösteremeyebilirsiniz. O yüzden kültürel farklılıkları araştırmak işletmeniz için oldukça önemlidir.  Bunun yanı sıra girmeyi planladığınız ülkedeki kültürel ürün veya hizmetleri araştırmalısınız. Yerel insanlara daha iyi bir deneyim sunacağınızı düşünmüyorsanız, faaliyet alanınızı gözden geçirebilirsiniz. İşletmenizi o ülkeye taşımadan önce o ülkeye kısa bir seyahat gerçekleştirin ve yerel insanlarla tanışın. Bu size bir fikir sunacaktır. 

Ülkenin Politik Havasını Anlayın

2013 yılında Avrupa birliği Kıbrıs bankalarındaki paraların %10'unu vergi adı altında toplamıştı. Bu vb tehlikelerle karşılaşabileceğiniz ülkelerde dikkatli olmalısınız. 

Yasal Açıdan Tavsiyeler Alın

Bu noktada bir avukat ve mali müşavir ile çalışmak size olası maliyet ve zorluklar hakkında fayda sağlayacaktır. 

Yerel Organizasyonlara Dahil Olun

Türkiye'de olduğu gibi Sanayi Odası, Ticaret Odası vb. kuruluşlara üye olmanız gerekebilir. Bu vb. durumlar için daha önceden kapsamlı bir araştırma yapmalısınız. 

Kendinize Zaman Verin 

kararınızı vermeden önce bekleyin. Start-up işletmeler için bazı ülkeler diğerlerinden daha iyidir. Örneğin, Singapur, Kanada, Avusturalya, Yeni Zelanda. Bu ülkelere göz atmanız yatırımınızı geri kazanacağınız süre açısından çok önemlidir. 

Google 

Google servislerinden mutlaka yararlanın. Bir web sitesine sahip olmak bu işin başlangıç noktasıdır. Bu sayede müşterileriniz sizi bulabilir ve ürün veya hizmetinize göz atabilir. Bunun yanı sıra sosyal medya, internet ve uygulamalarda reklamlar verin. Unutmayın ki kullanıcılar size değil siz kullanıcılara ulaşmalısınız.  Web yardımı ile fiyat ve rekabet konusunda rakiplerinizi inceleyebilirsiniz. Bunun en maliyetsiz yanı cep telefonunuzdan rakibinizin internet sitesini incelemektir.  Bunun yanı sıra google arama trafiği aracı ile insanların işletmenize ilgi duyup duymadığını öğrenebilirsiniz.  Anlaşılır olun. Bu yüzden siteniz için çeviri yerine yerelleştirme seçeneklerini inceleyin. 

Yurt- Dışı Fuarları

Fuar katılımları için desteklemeleri mutlaka takip edin. Yurt Dışı fuarları potansiyel müşterilere ulaşabileceğiniz ve kesin sonuç alabileceğiniz en önemli yerlerden bir tanesidir. Maliyeti yüksek olmasına rağmen kesinlikle sonuç alacaksınızdır. 

Pazar Yerleri

Amazon, Aliexpress, Ebay, Cheaper way vb. uygulamalar üzerinden satış yapmaya başlamanız , ürünlerinizi yurt dışına göndermenin bir diğer yoludur. Bütün pazar yerlerinde online bir işletme açabilir ve ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. 

Türkiye için Fırsatlar 

Son yıllarda girişimciliğe duyulan ilginin de artmasıyla KOSGEB vb. kurumlardan desteklemeler günden güne artıyor. Faizsiz kredi kullanımı imkanı sunan kurumlar yeni başlayan işletmeler için oldukça avantajlı olabilir. Bunun yanı sıra Bankalardan kredi kullanmak ve  işinizi büyütmek için de oldukça uygun kampanyalar bulunmaktadır.  


Hüseyin Vayvaylı

Hüseyin Vayvaylı

Dijital Pazarlama uzmanıyım. İşletmelerin dijitalleşme süreçleri, E-ticaret, Sosyal medya yönetimi ve Reklam konuları üzerinde araştırmalar yapıyorum.