Gerilla pazarlama azami sonuç veren ve geleneksel olmayan pazarlama stratejileri üzerine odaklanan bir reklam stratejisidir. Bu geleneksel olmayan reklam stratejisi hayal gücüyle oldukça alakalıdır. Gerilla pazarlama tüketiciyi olabildiğince şaşırtmak ve tüketici üzerinde silinmez bir izlenim bırakmak ister. Araştırmalara göre bu yöntem müşteri üzerinde geleneksel reklam yöntemlerinden daha fazla etki bırakmıştır. Gerilla pazarlamanın ulaştığı insan sayısı azdır. Fakat akılda kalma oranı çok yüksektir. İnsanların karşısına beklemedikleri bir anda ve ilgi çekici bir şekilde çıktığı için hafızalarda yer edinir. Fark yaratarak ön plana çıkar. Üstelik bu faydaları sağlarken yüksek bütçelere ihtiyaç duymaz. Gerilla pazarlama yöntemi başlangıçta geniş bir kitleye ulaşmak isteyen küçük işletmeler için oldukça ideal bir yöntemdi. Ancak kendinden söz etmek isteyen bazı büyük şirketler tarafından da zamanla benimsenmeye başlandı.
Büyük şirketler reklam kampanyalarına her zaman oldukça fazla bütçeler ayırmaktadırlar. Örneğin Dünya'nın en büyük hamburger firmalarından biri olan Mc Donalds Gerilla pazarlama stratejisini yaya geçitlerini patates kızartmasına benzeterek kullanmıştır.
1- Alışılmadık reklamcılık
2- Reklamlara özgürlük sunar.
1- Zaman yatırımı
2- Tahmin edilemez sonuçlar
3- Risklidir
4- Yanlış yorumlamaya sebep olabilir