Pazarlama stratejileriniz arasında e-mail pazarlama varsa öncelikle dikkat etmeniz gereken iki ana unsur vardır. Bunlardan birincisi testi neden yapacağınız, ikincisi ise kazanımlarının neler olacağıdır. İşletmeler maillerini göndermeden önce, planlıyor, ve içerikleri özenle seçiyor ama maillerin zaman içerisindeki etkisi giderek azalıyor. Tam da bu sebepten dolayı, maillerinizi test etmeniz hayati önem taşır. Zaman içerisinde müşterilerinizin satın alma yöntemleri, satın aldıkları ürün veya satın alma sebepleri değişmektedir. Bu yüzden sizde maillerinizi sürekli güncellemeli ve değiştirmelisiniz. Elbetteki bu değişim zaman içerisinde olacağından, tüm e-mail içeriğini baştan hazırlamak yerine, mail elementlerine odaklanmalısınız. Ek olarak, neden bir teste ihtiyacınız olduğunu belirlemeli ve değişikliklerinize bu amaçla başlamalısınız.
Bir problem tanımlayabilir veya bir alandaki performansınızı geliştirmek isteyebilirsiniz. İşletmelerin mail gönderirken belirli amaçları vardır. Marka bilinirliğini artırmak, yeni müşteriler kazanmak bunlardan yalnızca bir kaçıdır. En önemlisi ise bir değer yaratmaktır. Eğer bir marka değeri yaratırsanız, satış yapmanızda kolaylaşacaktır. Bu yüzden e-mail gönderdiğiniz kitle için bir değer yaratmalısınız, bunun için farklı tasarımlara da ihtiyaç duyabilirsiniz.
Hangi pazarlama stratejinizin daha iyi performans gösterdiğini anlamak için size yol gösterecek en önemli araçtır. İnternet sitenizi tanıttığınız mailler mi yoksa ürün tanıtımlarınız mı daha fazla etkileşim almış sorularının cevabını bu testi yaparak bulabilirsiniz.
Hedef kitlenize iyi odaklanmanız gerekiyor. Bu amaçla, gönderdiğiniz e-mail sayısı, başlık alanı, ve ön-izleme en çok dikkat etmeniz gereken elementlerdir. Bunların yanı sıra e-mail gövdesi, tasarımı, imzası ve içerdiği fotoğraf oldukça önem taşımaktadır. Hedef kitlenize uygun olarak bunları gözden geçirmelisiniz.
Hedef kitlenize göre kullandığınız renkler ve logolar değişmelidir. Başlık yazınızı değiştirmelisiniz. Sattığınız ürün veya sunduğunuz hizmetin kalitesi bazen arka planda kalabilir, o yüzden müşterilerinize odaklanmalısınız. Örneğin 1000 kişilik bir e-mail listeniz varsa, iki farklı mail tarzı belirleyin ve maillerinizi rastgele 250'şer kişiye gönderin. Versiyon A ve Versiyon B şeklinde tanımladığınız mail tasarımlarından hangisinin daha fazla etkileşim aldığını inceleyin. Bu yöntem diğer mailleriniz ve içeriğiniz hakkında size fikir sunacaktır.
İçerik, amaç ve beklentilerinize uygun yazılar hazırlayın. Yaratıcı olun ama fazla hayale de kapılmayın. Örneğin, maillerinizin açılma oranını %11'den %15'e yükseltmeyi hedefleyebilirsiniz. Diğer yandan, eğer çok fazla e-mail gönderiyor iseniz bunu 1 ay süre ile azaltabilir ve aldığınız etkileşim oranlarına göre gönderim sıklığınızı ayarlayabilirsiniz.