Kendi Etkileyici Sanal Mağazanızı Şimdi Açın!
Kendi Etkileyici Sanal Mağazanızı Şimdi Açın!

Sanal mağaza açmak, online satış yapmak, internet üzerinde bir mağaza sahibi olmak vb. fikirler her zaman insanlara cazip gelmektedir. Peki bu işin sırrı nedir? Sanal mağaza açarak sizde işinizi büyütebilirsiniz. Bunun için gerekli adımlara gelin hep birlikte bakalım. Bir web sitesine sahip olmak kullanıcıların sizi internette de bulabilmeleri için oldukça önemli bir adımdır. Bu sayede yeni müşterileri mağazanıza çekebilir satışlarınızı artırabilirsiniz. Peki bir e-ticaret sitesi sahibi olmaya ne dersiniz? Müşterilerinizin size gelmesini beklemeden ürünlerinizi satabilir, onlarla iletişim kurabilir ve dahası satışlarınızı artırabilirsiniz. Gelin gerekli adımlara hep birlikte göz atalım. Hali hazırda sanal mağaza kurma fikriniz ve ürünlerinizi pazarlama stratejinizi belirlemiş olabilirsiniz. Bu sizi rakiplerinizden bir adım daha öne taşıyacaktır ama bunlar yeterli değildir çünkü ilk önce imkanlarınızı ve yasal mevzuatları gözden geçirmelisiniz. Yavaş ama temkinli adımlarla ilerlemek,  işinizi dijitalleşme yolunda yapacağınız yanlışları en aza indirmenizi sağlayacaktır. O yüzden acele etmeyin, başlamadan önce her şeyi planlayın.  Unutmayın ki bu yolda küçük hatalarınız olacaktır, ama en önemlisi sabırlı bir şekilde öğrenmeye ve yeni stratejiler belirlemeye devam etmektir. Müşterileriniz sizi sanal mağazanızda ziyaret etmeye başlayana dek çalışmalı, reklam vermeli, ve en önemlisi ödeme yöntemlerini çeşitlendirmelisiniz. E- ticaret konusunda dikkat edilmesi gereken noktalardan bir tanesi de mağazanızın güvenilirliğidir. O yüzden ödeme yöntemleri konusunda mutlaka profesyonel yardım alın ve yazılım danışmanınıza mutlaka SSL sertifikası olup olmadığını sorun. 

Sanal Mağaza Nedir?

Sanal mağaza , fiziksel mağazanızda bulunan hizmet ya da ürünlerinizin elektronik ortamda da satılması amacıyla kurulan platforma verilen isimdir. E-ticaret siteleri, pazar yerlerinde açılan mağazalar iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Ülkemizde akıllı telefon kullanımının yaygınlaşması ve web erişiminin kolaylaşıp artmasıyla birlikte, insanlar alışveriş gereksinimlerini sanal mağazalar aracılığı ile gidermeye başladı. İnternet üstünden yapılan alışverişlerin sayısı geçtiğimiz 5 yılda ortalama %30 büyüdü. Fiziksel mağazanızın bulunduğu lokasyonda işleriniz oldukça iyi gidiyor olabilir ama potansiyel değişiklikler ve krizler göz önüne alındığında hizmet sunulan bölgeyi genişletmek, sizi ve işletmenizi büyük bir stres ve riskten kurtarabilir. Türkiye'de yaklaşık olarak  35 milyon internet kullanıcısı internetten düzenli olarak bir şeyler alıyor. Bu hedef kitlenin sizin de potansiyel müşterileriniz  olduğunu düşünmek , sanal mağaza fikrinizi hayata geçirmek için önemli bir sebeptir. 

Sanal Mağaza Nasıl Kurulur?

Gün geçtikçe tüketicilerin sanal mağazalara yönelmesi , fiziksel mağaza sahiplerinin ve yeni sanal mağaza açma hayali olanların ilgisini çekmektedir. Sanal mağaza açmak için önemli sebeplerden bir diğeri ise düşük maliyet oranıdır. İhtiyacınız olan tek şey ise  profesyonel bir e-ticaret sitesidir. Günümüzde bir kaç adımda internet sitesi kurulabilmektedir fakat profesyonel olarak e-ticaret sitesi kurmak için yazılımsal destek almanız gerekmektedir. Sanal mağaza açmanın bir diğer yolu ise pazar yeri fırsatlarından yararlanmaktır. Eğer yazılımsal süreçler ile uğraşmak veya zaman kaybetmek istemiyorsanız, N11, Hepsi burada vb. sitelerde de mağaza açabilirsiniz. Bu tür platformlar müşteri kapasitesi bakımından oldukça avantaj sağlarken ortalama %22 komisyon oranı ile işletme kâr oranınızı düşürmektedir. 

Sanal Mağaza Açmak İçin Gerekli Olan Belgeler?

 Sanal mağaza açmak için gereken belgelerin başında vergi levhası gelmektedir. Yani fatura kesmeniz şarttır, aksi halde e-ticarette başarılı olamazsınız çünkü müşteriler kendilerini garantiye almak ve sizin ürün veya hizmetinizin arkasında duracağınızı bilmek ister. Hali hazırda fiziksel mağaza sahibiyseniz ilave olarak e-ticaret şirketi kurmanıza gerek yoktur, fiziksel mağazanız üzerinden fatura kesebilirsiniz.  Herhangi bir vergi mükellefiyetiniz yoksa; şahıs şirketi, limited şirketi ya da anonim şirketi fark etmeksizin şirket açmanız gerekmektedir. En kolay ve en düşük maliyetli olan şahıs şirketi kurulumu ile ilgili istenen belgeler aşağıdakilerdir.

  • Kimlik fotokopisi
  • İkametgah belgesi(resimli)
  • Noter onaylı imza sirküleri
  • Mali müşavire verilecek vekaletname(kendiniz yapacaksanız gerekli değildir.)
  • Kira sözleşmesi veya Tapu Belgesi

Şahıs şirketi kurulumunu sizin yerinize muhasebeciniz ya da mali müşavirinizde yapabilir. Bu kişilerle kuruluş yapmak isterseniz sizden talep edilen tutar 1000 TL- 2000 TL arasında değişmektedir. 

Sanal Mağaza Kurma Maliyeti

Fatura kesebilen bir firmanız olduğunu varsayarsak sanal mağaza kurma maliyeti size yıllık 800-15.000TL aralığında olacaktır. Bu değişik maliyetler sizin isteklerinize ve ihtiyaçlarınıza göre değişiklik gösterecektir.  Sanal mağaza kurma maliyeti kısaca;

  • Profesyonel e-ticaret hizmeti
  • Şirket kuruluş işlemleri olarak 2 farklı maliyet türüne sahiptir. 

Sanal Alış-Veriş Sitesi Kurma

Günümüzde giderek yaygınlaşan internet mağazacılığı kullanımı ve müşteri potansiyeli sanal mağaza kurmak isteyen girişimcilerin iştahını kabartıyor. Stoklu yada stoksuz e-ticaret siteleri günümüzde olduğu gibi gelecekte de müşteri sayılarını arttırmaya devam edecek ve hatta fiziksel mağazaların yerine geçebilmesi kaçınılmazdır. Giderek artan rekabet şartları da göz önüne alındığında bir an önce sanal ortamlarda yerinizi almaya başlamak, firmanızın geleceği için hayati önem taşımaktadır. 

Mağaza Adresinizi Paylaşın

Her kullanıcının bir profil hesabı olduğunu unutmamalısınız. Açtığınız sanal mağazanızı bir çok sosyal medya hesabında paylaşarak daha büyük kitlelere ulaşabilirsiniz. Sosyal medya bu konuda oldukça faydalıdır. Bu sayede insanlar sizi fark edebilir, ürünlerinizi inceleyebilir ve dahası ürün veya hizmet satın alabilir. İnternette görünür olduğunuzdan emin olmalısınız. Google analytics vb. araçlar ile kullanıcaların e-ticaret sitenizi ziyaret etme oranlarını inceleyebilir, en çok bakılan ürünlerde kampanyaya gidebilir veya köşede kalmış ürünlerinizi indirimlerle ön plana çıkarabilirsiniz.

Google Adwords ve Facebook Reklamlarını Kullanın

Global arama motoru olan Google'un, kendi ağı üzerinden reklam vermenize imkan sağlayan Adwords aracı ile tanışın. Direkt olarak sattığınız ürünü arayan müşteriye bu reklam ağları sayesinde ulaşabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken şey ise anahtar kelimelerinizi özenle seçmek ve bunlara uygun, etkileyici reklamlar hazırlamaktır. Aynı şekilde dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook üzerinden hedef kitlenizi ayarlamalı,  kullanıcıların yaşlarına, cinsiyetlerine,vb durumlarına göre özelleştirilmiş reklamlar sunmalısınız. Bu sayede doğru kişilere ulaşmış, reklam kampanyanızı etkili bir şekilde  yönetmiş olacaksınız. 

Sürprizler Yapın

Ürünlerinizin satışı sırasında dönem dönem kampanyalar , indirimler düzenleyerek insanları sanal mağazanıza çekmelisiniz. İnsanlar bu tarz şeylere önem verirler. Siz onlara promosyonlar sunarsanız, muhtemelen bu promosyonları kullanmak için mağazanızı bir kere daha ziyaret edeceklerdir.  Sattığınız ürüne göre sosyal medyada bir pazarınız bulunuyorsa, blog yazarlarına, youtuberlara, sosyal medya fenomenlerine ürünlerinizden ücretsiz deneme paketleri yollayabilir bu şekilde ürününüzün tanıtımını yapabilirsiniz. Daha geniş kitlelere ulaşabilmenin en etkili yollarından birinin de sosyal medya olduğunu bir kez daha hatırlatalım.

Info-Grafik ve Sosyal Medya Gönderileri Hazırlayın

Info-grafik , bilginin görsel olarak ifade edildiği bilgi grafikleridir. İyi hazırlanmış info-grafikler akılda kalır, dikkat çeker ve paylaşılmak istenir. Sitenizin logolarını ve adreslerini içeren info-grafikler işinize yarayacaktır. Aynı zamanda, sosyal medya hesaplarından ürünlerinizi post atarak insanlara ulaşabilirsiniz.

Videolar Çekin

Müşteriler görselden ziyade videolara daha çok önem veriyorlar. Bunun nedeni ise toplum olarak dokunarak ve görerek alışveriş yapmaya alışkın olmamızdır. Çektiğiniz videolar bu durumda sizin kurtarıcınız olacaktır. Ürünlerin netliği, 360 derece ve 3 boyutlu görüntüsüyle müşterilerin ilgisini çekecektir. Ek olarak, ürünlerinizin kurulumu, kullanımı ve açılışı hakkında da videolar çekin.

Bir Blog Sayfası Oluşturun

Sektördeki bir çok e-ticaret sitesi içerisinde e-ticaret blogu bulundurmakta ve ürünleri ile ilgili kaliteli bilgiler sunmaktadır. Sizde kendi e-ticaret blogunuzu kurmalı ve kaliteli içerikler üretmelisiniz. Bu şekilde dikkatleri üzerinize toplamanız mümkündür. Bu sayede blog ziyaretçilerinizi sanal mağazanıza yönlendirmeniz daha kolay olacaktır.

Etkileyici Bir Kartvizit Tasarımına Sahip Olun

Sanal mağazanız ile uyumlu sattığınız ürünleri yansıtan bir kartvizit oluşturun. Bu kartvizitleri sürekli insanlar ile paylaşın katıldığınız büyük organizasyonlarda tanıştığınız kişilere dağıtın. İnsanların kartvizite baktıklarında firmanız ile ilgili ilk tanımı yapacaklarını unutmayın. O yüzden etkileyi bir kartvizit tasarımı işletmeniz açısından oldukça kıymetlidir. 

İşletmenize Uygun Kampanyalar Deneyin

 Biliyorsunuz ki kullanıcılar ücretsiz içeriklere ilgi duymakta ve onlar ile etkileşime geçmektedirler. Sizin belirlediğiniz tarihlerde üyelerinize ve belirli miktarda alışveriş yapan müşterilerinize hediye çekleri gönderebilirsiniz. Bunun yanında Kargo Bedava kampanyaları müşterilere cazip gelmektedir. örneğin bir ürünü 40 TL'ye satıp 5 Tl kargo ücreti istemek yerine, Ürünün fiyatını 45 TL olarak belirleyip kargo bedava seçeneği sunmanız, satış açısından oldukça önemli bir stratejidir. İnsanlar sadece satın aldıkları ürüne para ödemek isterler, diğer masraflardan kaçınırlar. Bir diğer ifade ile  bir ürüne %10 indirim yapmaktansa kargo bedava kampanyanız ile  indirim yüzdenizi %5 veya %4 değerine çekebilirsiniz.