Müşterilerle Mobil Ortamda Bağlantı Kurun
Müşterilerle Mobil Ortamda Bağlantı Kurun

Mobilde Reklam Vermeye Giriş 

Günümüzde insanlar vakitlerinin bir çoğunu ekran karşısında geçiriyor. Bu durum göz önüne alındığında, kullanıcılar televizyon veya bilgisayardan daha çok mobil cihazlarına bakıyorlar denilebilir. Bu durum bir çok sektöründe reklamcılığa bakış açısını önemli ölçüde değiştirmiş bulunmakta. Mobil cihazlarda verilen reklamlar ile birlikte, işletmeler daha çok müşteriye erişebilmekte, daha fazla mail veya arama alabilmektedirler. Mobil uygulamalar bu noktada bize oldukça kolaylık sağlamaktadırlar. Durum şöyle ki mobil uygulamalarda verdiğiniz reklamlar ile gönderinizin yalnızca potansiyel müşterilere iletilmesini sağlayabilir, dahası tıkla veya ara vb. butonlar ile yanıt almanızı kolaylaştıracak seçenekler de sunabilirsiniz. Öte yandan arama ağı reklamlarınızı da mobil cihazlara göre dizayn etmek işletmenize katkı sağlayacaktır. Bunun için ise dikkat etmeniz gereken nokta kullanıcıların mobil cihazlarda oldukça kısa söz öbeklerini aradığıdır. Bu yüzden anahtar kelimelerinizi kısa ve öz şekilde ayarlamanız gerekmektedir. Örneğin eğer bir mobilya tamir atölyesi sahibi iseniz muhtemelen müşterileriniz mobilya tamir, kanepe makas değişimi, yada mobilya montaj gibi bir veya en fazla üç kelimeden oluşan söz öbekleri arıyordur. İşletmenize müşterilerin gözünden bakıp anahtar kelimelerinizi bu şekilde düzenlemeniz gerekmektedir. Unutmayın mobil cihazlarda uzun yazılar yazmak bilgisayarlara göre oldukça zordur. Daima müşteri odaklı düşünmeli, onların size ulaşabileceği en kısa yolda olmalısınız. Bir diğer reklam verme stratejisi olarak ise kullanıcıların yorum yapabildiği uygulamalar üzerinde reklam vermektir. Araştırmalar gösteriyor ki arkadaş tavsiyesi insanların satın alma eğilimini oldukça yükseltmektedir. Bu detayı atlamasanız oldukça iyi edersiniz. Genel kurallara göz attığımıza göre artık göz alıcı reklamlar tasarlayabilirsiniz ama unutulmamalıdır ki, göz alıcı reklamlar işin sadece yarısıdır. Mobil cihaz dostu bir web sitenizin olması ise işin diğer yarısıdır. Tüm mobil cihazların birbirinin aynısı olmadığını unutmayın. Bunun anlamı sizin telefonunuzda harika görünen bir tasarımın bir tablet veya farklı büyüklükteki bir telefonda sizi hayal kırıklığına uğratma olasılığıdır. Bu yüzden reklamlarınızı özelleştirerek her ekranda düzgün çalışır hale getirdiğinizden mutlaka emin olmalısınız. Bunların yanı sıra uzun yazılar yerine görsel reklamlar seçin ve kısa ve net metinler yazın. Günümüzde her bir bireyin mobil bir cihaza sahip olduğunu göz önüne alırsak, işletmeler müşterilerine mobil cihazlardan nasıl ulaşacağını düşünmeli, onları mobil üzerinden etkilemenin yollarını araştırmalıdır. Üstelik bu yöntem gazete ilanından veya televizyon reklamlarından oldukça ucuzdur. 

Mobil İçin Arama Kampanyaları

Web site trafiklerinin %70'i cep telefonları üzerinden gelmektedir. Bu yüzden web siteniz mutlaka mobil cihazlara uyumlu olmalıdır. Unutmayın ki hiç bir işletme yalnızca bilgisayar kullanıcılarını hedeflemez. Mobil uyumlu web sitenizi tamamladıktan sonra ise dikkat etmeniz gereken başlıca şeyler şunlardır; 

  • Yükleme hızınız çok yüksek olmalıdır. 
  • Tüm mobil cihazlara uygun ve kullanımı kolay olmalıdır. 
  • Kısa ve basit anahtar kelimeler belirlenmelidir. 

Arama motoru reklamları için en yaygın kelimelere karar veremediyseniz bu konuda google anahtar kelime planlayıcı aracını ve Yandex anahtar kelime istatistiklerini kullanabilirsiniz. hem de bu sayede aramaların yüzde kaçının mobilden geldiğini öğrenebilir, reklamınızın hangi cihazlarda daha çok tıklanma aldığını öğrenebilir ve stratejinizi o yöne doğru çevirebilirsiniz. Özellikle anahtar kelime ile ilgili reklamlar göstermeye dikkat etmelisiniz. Örneğin eğer kullanıcı musluk tamiri arıyorsa ona musluk tamir ettiğinizi gösterin. Bütün tesisat işlerinden anladığınızı bilmesine gerek yoktur. 

Mobilde Görüntülü Reklam Kampanyaları

Görüntülü reklamlar oluşturmak içerik arayan kullanıcıların oldukça dikkatini çeker. Yeni müşteriler bulmak, müşterilerinize yeni bir ürün satmak ve marka adı oluşturmak için oldukça iyi bir yöntemdir. Daha önce bahsettiğimiz gibi, boyut çok önemlidir. Büyüklü küçüklü akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlar , televizyonlar ve akıllı saatler ekran boyutu bakımından birbirinden ayrışmaktadır. Bu durumda bütün cihazlarda aynı reklamı kullanmak bize etkili sonuçlar sunmayacaktır. Tablette çok çekici durup telefonlarda tuhaf gözüken reklamlar sizi hayal kırıklığına uğratabilir, istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz.  Google Ads kullanıcıları bu konuda oldukça şanslılar çünkü reklam galerisine gidip reklamının hangi cihazda nasıl göründüğü hakkında fikir sahibi olabilirler. Kullanabileceğiniz bir diğer uygulama ise Yandex reklam uygulamasıdır. Bu araçlar ile hazırladığınız reklamlarınızı sadece web sitelerinde değil, mobil uygulamalarda da gösterebilirsiniz. Reklam verdiğimiz platformları  genişleterek daha kapsamlı bir kitleye ulaşmak mümkündür. Potansiyel müşteriler nerede ise o platformda reklamlar vermek bizi daha rekabetçi bir işletme haline getirebilir. 

Mobile Yönelik Sosyal Medya Kampanyaları

Kullanmak istediğiniz sosyal medya sitesini belirlemelisiniz. Sosyal medya sitelerinin her biri farklı bir amaçla kurulmuştur. Örneğin, Facebook sosyalleşmeyi amaçlarken, Instagram görsel etkileşimi hedeflemektedir. Sosyal medya uygulamalarının kitle hedefleme özelliği sayesinde doğru kişilere rahatça erişebileceğini ve mobil uygulamalar üzerinden erişebileceğiniz insan sayısını aklınızdan çıkarmayın. Görüntü tabanlı reklamların ise metin tabanlı reklamlardan daha fazla etkileşim aldığını ise aklınızdan çıkarmayın. Günümüzde bir çok işletme ticaretini sosyal medya üzerinden yürütmekte ve maliyetlerini büyük ölçüde düşürmektedir. Sosyal medyanın insanlar üzerinde televizyon veya gazeteden daha fazla etkiye sahip olduğu düşünüldüğünde, öneminin gün geçtikçe daha da artacağı anlaşılmaktadır. o yüzden sizde gün geçmeden sosyal medyada yerinizi alın. 

Mobil Cihazlar İçin Video 

Mobil cihazlar için uyumlu bir video içerik hazırlamak için ilk adım gerçek videolarınızı hazırlamak olacaktır. İyi bir kamera ile net görüntüler yakalamaya dikkat etmelisiniz. Daha sonra bunları düzenleyebilir, kısaltabilir veya eklemeler yapabilirsiniz. İçeriğin ürününüz ile alakalı olmasına oldukça dikkat etmeniz gerekmektedir. Daha da önemlisi içeriği kısa tutmalı ve video içerisine mutlaka harekete geçirici bir mesaj koymalısınız. Sektörlere göre değişiklik göstermekle birlikte ideal video süresi 120 saniyedir, daha uzun videolar kullanıcıyı sıkabilir ve ilgiyi kaybedebilirsiniz.